Авиационни мерки за сигурност - коронавирус

 

Противоепидемични изисквания по време на пътуване със самолет

  • задължително е носенето на предпазни маски по летищата, по време на пътуването в самолета, вкл. при регистрация, отвеждане и излизане от самолета; При качване на борда някои авиокомпании не позволяват маски с клапа/филтър, шлемове или платнени маски за лице. Както става ясно и от последните проучвания реална защита се постига само при т.нар висок клас маски (напр. FFP2/KN95); Затова и поради невъзможността за спазване на дистанция при пътниците както е в кабината на самолета например и за вашата добра защита следва да носите маска от висок клас. За повече информация относно типовете маски и авиокомпаниите, които има изисквания – тук.
  • препоръчва се честото използване на дезинфектант навсякъде, където такъв е наличен на летището и/или в самолета.
  • препоръчва се избягването на струпване на големи групи от хора и спазването на дистанция.
  • разплащанията по време на полет (особено при нискотарифните авиокомпании) не се извършват в брой, а само с карта.
  • ако проявявате симптоми на COVID-19 се препоръчва да не предприемате пътуване и да не се качвате на борда на самолета.

 

Специални условия на авиокомпанните при промяна или анулация

Пандемията, която заболяването COVID-19 причини през последната близо една година, направи изключително затруднено пътуването навсякъде по света. Много държави приложиха различни ограничения за пътуване, включително предоставяне на документ за отрицателен резултат от PCR тест, документ за налична ваксинация, та дори и затваряне на граници или летища. В резултат на ограничителните мерки, почти всички авиокомпании създадоха специални “COVID-19 политики”*, които касаят промяна и/или анулация на самолетен билет.

Ние разбираме, че това оказва влияние върху плановете на всички хора, който желаят да пътуват и към настоящия момент сме изцяло ангажирани с това да помогнем на всички наши клиенти в избора им на най-удачния вариант.

 

Ако вече имате закупен самолетен билет и по вашето пътуване има засегнат от пандемията полет, в общия случай имате право:

  • Да резервирате ново (заместващо) пътуване. Това означава, че можете да промените датите на вашето пътуване без да заплащате „Такса за промяна на дата“ към авиокомпанията. Ако желаете да промените крайната точка на вашето пътуване, трябва да се съобразим с условиятана авиокомпанията към момента на резервиране на новото пътуване. В случай, че има разлика в цената за новата дата и/или маршрут на вашето пътуване, то тя в общия случай се дължи към авиокомпанията.
  • Да използвате стойността на неизползваната част от вашия самолетен билет за бъдещо пътуване под формата на кредит за бъдещо пътуване. Този вариант е удобен за пътници, които към настоящия момент не могат да решат кога искат да пътуват отново. Те получават стойността на неизползваната част от пътуването си под формата на кредит, който може да бъде използван за ново пътуване със същата авиокомпанията в рамките на поне до края на 2021 година** или една година след датата на първоначалното ви пътуване. Важно уточнение е, че билетът ви следва да бъде презаверен/преиздаден не по-късно от 1 година от датата на неговото издаване.
  • Възстановяване на сумата по неизползваната част от вашия самолетен билет. Това логично е най-търсеният от пътниците вариант, но болшинството авиокомпании не го препоръчват. Основната причина е, че никоя от авиокомпаниите не се ангажира с конкретен и разумен срок, в който ще получите въпросната сума. В зависимост от заложената COVID-19 политика, този срок при различните авиокомпании варира от 30 до 480 календарни дни. Разбира се, при ясно изявено в писмен вид желание на клиента да бъде подадено искане към авиокомпанията за възстановяване на суми по частично или изцяло неизползван билет, то ние ще обработим вашето искане и при спазване на всички процедури на превозвачите ще ви възстановим сумата до 10 дни след като я получим от авиокомпанията;

 

Ако вече имате закупен самолетен билет, но вашите полети не са засегнати от пандемията правилата на различните авиокомпании много варират от това да ви дадат голяма свобода да отложите своето пътуване за бъдещ момент или да се възползвате от някоя от останалите опции описани по-горе до това да се приложат напълно правилата по тарифата на вашия самолетен билет по отношение на промени, анулации и дължими неустойки за тях. За съжаление е възможно и да загубите цялата заплатена за самолетния билет сума, ако билета ви не подлежи на анулация по правилата на тарифата, по която е издаден. Ако не сте съгласни с правилата на авиокомпанията имате право да отправите своето оплакване в писмен вид на официалната им страница или да изпратите исканията си до нас като ни оторизирате да задействаме процедурата от ваше име. И в двата случая е добре да сте готови за голямо забавяне в отговора на вашия въпрос, предвид големия обем искания, които се обработват в момента.

 

Ако тепърва правите планове и ви предстои да закупите самолетен билет, имайте предвид, че е възможно авиокомпанията да има облекчен режим за промяна на дата на пътуването и/или промяна на маршрут и да не изисква заплащането на „Такса за промяна на дата и/или маршрут“. С други думи, ако ситуацията в дестинацията на вашето пътуване се усложни или полета ви бъде отменен преди отпътуване, ще имате възможността да промените датите по специални условия на авиокомпанията.

Съветваме ви да проверите с държавните власти на дестинацията, до която планирате пътуване и/или сайта на МВнР на РБългария при какви правила ще имате достъп до избраната от вас дестинация, както и за да се уверите дали има допълнителни изисквания към чужденци, както и дали и при какви условия е необходимо да ограничите социалните си контакти след пристигане.

Бихме искали да ви обърнем внимание, че отговорност на всеки пътник е да се запознае лично с регламента за пътуване до всяка дестинация и да си набави необходимите документи свързани с пътуването за своя сметка и в изискуемия срок.

Съветваме ви да се свържете с нас до 3 дни преди всяко предстоящо пътуване, за да препотвърдите своята резервация и да се информирате за евентуални промени в разписание, връзки или изисквания свързани с пътуването.*

Полезни взръзки:

* Авиокомпанията може по всяко време едностранно да променя своята COVID-19 политика и е възможно да не е запознала Юзит Калърс с актуалните си промени. Поради това е възможно гореизложената информация да престане да бъде актуална в бъдещ момент.

** Валидността на Ваучерът варира в зависимост от COVID-19 политиката на съответната авиокомпания. В случай, че стойността на новият самолетен билет е по-висока от стойността на получения Ваучер, то разликата следва да се доплати от клиента.

 

Актуално към 28.01.2020

С уважение,

Екипът на Юзит Калърс

 


« обратно

 

 

 

публикувана 02.2020   /  обновена 02.2021
иконка иконка
Използваме бисквитки, за да се уверим, че Ви предлагаме най-доброто потребителско преживяване на сайта ни. За повече подробности прочетете тук.