ВАЖНО! Нов правила при влизане в Република България

ВАЖНО! Нови правила при влизане Република България

 

Със заповед на Министерство на здравеопазването (МЗ), считано от 19.05.2021 до 31.05.2021, всички граждани на Република България, както и всички, които притежават статут на постоянно пребиваващи и техните семейства могат да влизат на  териорията на Р България без да бъдат поставени под карантина след предоставяне на някой от по-долу описаните задължителни документи.

 

    -> За граждани, които не са преболедували от COVID-19:

 

- документ за завършена ваксинационна схема срещу COVID-19 (Документът трябва да съдържа имената на пътника, изписани на латиница, съгласно документа за самоличност, с който пътува, дата на раждане, дати на които са поставени съответните дози ваксина, търговско наименование и партиден номер на поставената ваксина срещу COVID-19, наименование на производителя/притежателя на разрешението за употреба, държава от която е издаден и наименованието на издаващия компетентен орган);

Ако ваксинацията е правена в България, документът се издава 14 дни след поставяне на втората доза и съдържа баркод. Към момента България не е ратифицирала унифицирания дигитален“Зелен сертификат за ваксинация”, заради което и сертификата все още е само на хартиен носител и следва да бъде представен в оригинал.

 

Или

 

- документ за отрицателен резултат от PCR тест, който следва да е направен до 72 часа преди влизането в страната, като при нужда да докажете в колко часа е взета пробата може да запазите касовия бон от лабораторията

 

Или

 

- документ за отрицателен резултат от бърз антигенен тест за доказване на COVID-19, който следва да е направен до 48 часа преди влизането в страната, като при нужда да докажете в колко часа е взета пробата може да запазите касовия бон от лабораторията

 

    -> За граждани, които са преболедували от COVID-19:

 

- документ, показващ положителен резултат от PCR или бърз антигенен тест, който е направен в периода от 15-тия до 180-тия ден след преболедуването (Документът трябва да съдържа имената на лицето, изписани на латиница, съгласно документа за самоличност, с който пътува, данни за лечебно заведение, извършило изследването (наименование, адрес или други данни за контакт), дата на която е извършено изследването по метода на полимеразна верижна реакция или бърз антигенен тест за COVID-19, изписани на латиница метод (PCR или RAT) и положителен резултат (Positive), позволяващи интерпретация на документа);

Пример: ако положителния ви тест за Ковид-19 е от 01-во число на месеца, то може да пътувате най-рано на 16-то число, използвайки теста за доказателство за преболедуване.

 

Лицата, които не представят някой от необходимите документи се поставят под карантина за срок от 10 дни в дома или в друго място за настаняване.

 

За българските граждани, постоянно пребиваващите лица и техните семейства карантината може да бъде отменена, ако в рамките на до 24 часа след влизане на територията на Р България пред местната РЗИ се представи отрицателен резултат от бърз антигенен или PCR тест.

 

ВАЖНО!!! Българските граждани и лицата със статут на постоянно, дългосрочно или продължително пребиваване на територията на Република България и членовете на техните семейства, пристигащи от Индия, Бангладеш, Непал, Мианмар, Бутан, Шри Ланка, Пакистан, Малдиви, Бразилия и държави и територии в Африка се поставят под карантина за срок от 10 дни в дома или в друго място за настаняване.

 

Чуждите граждани, на които в заповедта от МЗ е разрешено да влизат на територията на България, също са длъжни да предоставят документ за отрицателен резултат от PCR тест, който следва да е направен до 72 часа преди влизането в страната. При невъзможност за предоставяне на негативен PCR тест, чуждите граждани няма да бъдат допускани в страната. Ако притежават такъв документ, чуждите граждани с разрешение да влизат в страната са освободени от задължителна карантина.

 

Противоепидемични изисквания по време на пътуване със самолет

 

- задължително е носенето на предпазни маски по летищата, по време на пътуването в самолета, вкл. при регистрация, отвеждане и излизане от самолета; При качване на борда някои авиокомпании не позволяват маски с клапа/филтър, шлемове или платнени маски за лице. Както става ясно и от последните проучвания реална защита се постига само при т.нар висок клас маски (напр. FFP2/KN95); Затова и поради невъзможността за спазване на дистанция при пътниците както е в кабината на самолета например и за вашата добра защита следва да носите маска от висок клас. За повече информация относно типовете маски и авиокомпаниите, които има изисквания – тук.

  • препоръчва се честото използване на дезинфектант навсякъде, където такъв е наличен на летището и/или в самолета.
  • препоръчва се избягването на струпване на големи групи от хора и спазването на дистанция.
  • разплащанията по време на полет (особено при нискотарифните авиокомпании) не се извършват в брой, а само с карта
  • ако проявявате симптоми на COVID-19 се препоръчва да не предприемате пътуване и да не се качвате на борда на самолета.

 

Специални условия на авиокомпанните при промяна или анулация

 

Пандемията, която заболяването COVID-19 причини през последната близо една година, направи изключително затруднено пътуването навсякъде по света. Много държави приложиха различни ограничения за пътуване, включително предоставяне на документ за отрицателен резултат от PCR тест, документ за налична ваксинация, та дори и затваряне на граници или летища. В резултат на ограничителните мерки, почти всички авиокомпании създадоха специални “COVID-19 политики”*, които касаят промяна и/или анулация на самолетен билет.

Ние разбираме, че това оказва влияние върху плановете на всички хора, който желаят да пътуват и към настоящия момент сме изцяло ангажирани с това да помогнем на всички наши клиенти в избора им на най-удачния вариант.

 

Ако вече имате закупен самолетен билет и по вашето пътуване има засегнат от пандемията полет, в общия случай имате право:

 

  • Да резервирате ново (заместващо) пътуване. Това означава, че можете да промените датите на вашето пътуване без да заплащате „Такса за промяна на дата“ към авиокомпанията. Ако желаете да промените крайната точка на вашето пътуване, трябва да се съобразим с условиятана авиокомпанията към момента на резервиране на новото пътуване. В случай, че има разлика в цената за новата дата и/или маршрут на вашето пътуване, то тя в общия случай се дължи към авиокомпанията.
  • Да използвате стойността на неизползваната част от вашия самолетен билет за бъдещо пътуване под формата на кредит за бъдещо пътуване. Този вариант е удобен за пътници, които към настоящия момент не могат да решат кога искат да пътуват отново. Те получават стойността на неизползваната част от пътуването си под формата на кредит, който може да бъде използван за ново пътуване със същата авиокомпанията в рамките на поне до края на 2021 година** или една година след датата на първоначалното ви пътуване. Важно уточнение е, че билетът ви следва да бъде презаверен/преиздаден не по-късно от 1 година от датата на неговото издаване.
  • Възстановяване на сумата по неизползваната част от вашия самолетен билет. Това логично е най-търсеният от пътниците вариант, но болшинството авиокомпании не го препоръчват. Основната причина е, че никоя от авиокомпаниите не се ангажира с конкретен и разумен срок, в който ще получите въпросната сума. В зависимост от заложената COVID-19 политика, този срок при различните авиокомпании варира от 30 до 480 календарни дни. Разбира се, при ясно изявено в писмен вид желание на клиента да бъде подадено искане към авиокомпанията за възстановяване на суми по частично или изцяло неизползван билет, то ние ще обработим вашето искане и при спазване на всички процедури на превозвачите ще ви възстановим сумата до 10 дни след като я получим от авиокомпанията;

 

Ако вече имате закупен самолетен билет, но вашите полети не са засегнати от пандемията правилата на различните авиокомпании много варират от това да ви дадат голяма свобода да отложите своето пътуване за бъдещ момент или да се възползвате от някоя от останалите опции описани по-горе до това да се приложат напълно правилата по тарифата на вашия самолетен билет по отношение на промени, анулации и дължими неустойки за тях. За съжаление е възможно и да загубите цялата заплатена за самолетния билет сума, ако билета ви не подлежи на анулация по правилата на тарифата, по която е издаден. Ако не сте съгласни с правилата на авиокомпанията имате право да отправите своето оплакване в писмен вид на официалната им страница или да изпратите исканията си до нас като ни оторизирате да задействаме процедурата от ваше име. И в двата случая е добре да сте готови за голямо забавяне в отговора на вашия въпрос, предвид големия обем искания, които се обработват в момента.

 

Ако тепърва правите планове и ви предстои да закупите самолетен билет, имайте предвид, че е възможно авиокомпанията да има облекчен режим за промяна на дата на пътуването и/или промяна на маршрут и да не изисква заплащането на „Такса за промяна на дата и/или маршрут“. С други думи, ако ситуацията в дестинацията на вашето пътуване се усложни или полета ви бъде отменен преди отпътуване, ще имате възможността да промените датите по специални условия на авиокомпанията.

Съветваме ви да проверите с държавните власти на дестинацията, до която планирате пътуване и/или сайта на МВнР на РБългария при какви правила ще имате достъп до избраната от вас дестинация, както и за да се уверите дали има допълнителни изисквания към чужденци, както и дали и при какви условия е необходимо да ограничите социалните си контакти след пристигане.

Бихме искали да ви обърнем внимание, че отговорност на всеки пътник е да се запознае лично с регламента за пътуване до всяка дестинация и да си набави необходимите документи свързани с пътуването за своя сметка и в изискуемия срок.

Съветваме ви да се свържете с нас до 3 дни преди всяко предстоящо пътуване, за да препотвърдите своята резервация и да се информирате за евентуални промени в разписание, връзки или изисквания свързани с пътуването.*

 

Полезни взръзки:

 

* Авиокомпанията може по всяко време едностранно да променя своята COVID-19 политика и е възможно да не е запознала Юзит Калърс с актуалните си промени. Поради това е възможно гореизложената информация да престане да бъде актуална в бъдещ момент.

** Валидността на Ваучерът варира в зависимост от COVID-19 политиката на съответната авиокомпания. В случай, че стойността на новият самолетен билет е по-висока от стойността на получения Ваучер, то разликата следва да се доплати от клиента.

 

Актуално към 18.05.2020

С уважение,

Екипът на Юзит Калърс

 


« обратно

публикувана 01.2021   /  обновена 05.2021

Този сайт използва бисквитки, за да може да функционира. Бисквитките правят употребата му технически възможна, лесна и сигурна, спомагайки различни процеси в сайта като навигиране, пренос на данни и сигурност. Бисквитките се ползват и за набавяне на обобщена и напълно анонимизирана статистическа информация за това как сайтът се ползва от потребителите – например най-разглеждани страници, брой посетители, време на зареждане на страниците и други. Тази информация ни помага за подобряване на неговата визия, съдържание и бързодействие, както и за последващо таргетиране на потребители с пригодени според техните интереси рекламни съобщения. На линка долу може да прочетете по-подробно описание за това какво са бисквитките, какви бисквитки ползваме и каква е употребата им. За да работи нашия сайт по най-добрия и адаптиран за всеки потребител начин е необходимо съгласие с бисквитките.

Този сайт използва бисквитки, за да може да функционира. Бисквитките правят употребата му технически възможна, лесна и сигурна. Ползват се и за набавяне на анонимизирана статистическа информация за това как сайтът се ползва, с цел подобряване на неговата визия, съдържание и бързодействие, както и за последващо таргетиране на потребители с адаптирани за тях рекламни съобщения. За да работи нашия сайт по най-добрия и адаптиран за всеки потребител начин е необходимо съгласие с бисквитките.

иконка иконка