Czech-airlines

Основна информация CSA

Oснована през октомври 1923 г. като Чехословашка държавна авиолиния, CSA Czech Airlines е една от най-старите авиокомпании в Европа. През 1929 г. става член на IATA (International Air Transport Association), а през 2001 г. се присъединява като пълноправен член към алианса SkyTeam.
През 2007 г. CSA е обявена за «Най-добра авиолиния» за седми път от списание TTG (едно от най-престижните списания за пътуване), както и за четвърти път за „Най-добра авиокомпания от централна/източна Европа“ от OAG и печели престижната награда „Най-добра авиолиния в централна Европа“ в класацията на  World Airline Awards. През 2005 и 2006 г. американското списание Global Traveler присъжда два пъти титлата „Най-добра авиолиния в източна Европа“.

 

Основна база и полети

Като чешки национален превозвач, основната база на CSA е летището в Прага. С всекидневните сутрешни и следобедни полети между Прага и София, авиокомпанията предлага връзки до повечето европейски столици и големи градове, сред които Амстердам, Барселона, Брюксел, Копенхаген, Дъблин, Мадрид, Милано, Париж, Рим, Солун, както и до основните дестинации в Северна Америка, Близкия Изток и северна Африка. От Прага CSA изпълнява и вътрешни полети до Бърно, Острава и Карлови Вари. Авиокомпанията лети до общо 104 дестинации в 44 държави. От април 2009 г. CSA ще пусне и полет до Маями.

 

Авиопарк

Флотата на CSA Czech Airlines се състои от 51 модерни и сигурни самолета. За полетите си авиокомпанията използва машините на три производителя -  Airbus, Boeing и ATR. За средни и дълги разстояние самолетите са Airbus – 4 броя Airbus 310-304/325, 5 броя Airbus 319-100, 8 броя Airbus 320-200 и 2 броя Airbus 321-200. За средни разстояние си използват още и 10 самолета Boeing 737-400 и още толкова Boeing 737-500. На кратки разстояние CSA лети с 4 броя ATR72-202 и 8 броя ATR42-320/500.

 

Класи на пътуване

В бизнес класата на CSA се предлагат две нива на обслужване - Business Premium и Business. Те се различават единствено по условията на билета – възстановяване на парите при отказ от полет или безплатната промяна на резервацията.
Бизнес класата дава право на безплатен транспорт от летището до града и обратно при пристигане или заминаване на основното летище на CSA – Прага. На летището чекирането става на специални гишета за бизнес класа, като времето за чакане не надвишава 6 минути. Пасажерите получават гарантиран достъп до общо 390 ВИП салона по света на алианса SkyTeam, където се сервират освежителни напитки и храни и има достъп до компютри и интернет. При излитане пътуващите в бизнес класа може да се качат на самолета, когато им е удобно – те не са ограничени от сроковете за качване на останалите пътници. Вече на борда те получават питие за добре дошли, топла кърпа и актуална преса. След излитане се сервират закуски и специални ястия, а по някои специални маршрути пасажерите получават и подарък от авиокомпанията. Филмите, между които може да избирате, са осем. Ако членувате в програмата на CSA за редовни пътници OK Plus билетът в бизнес класа ще Ви донесе удвоен брой мили в сметката.


В икономичната класа на CSA се предлагат три нива на обслужване -  Economy Premium, Economy и Value Special. Те се различават по отношение обслужването и услугите по време на полет или милите, които се печелят в програмата за лоялни клиенти OK Plus. Пасажерите от икономичния клас също може да използват удобствата на ВИП салоните, но срещу съответната такса. На борда за тях също е достъпна различна преса, както и стандартните закуски след излитане.
Пътуващите в Economy Premium се чекират на гишетата за бизнес класа, където се чака максимум 6 мин., за разлика от гишетата за икономичния клас, където времето е до 15 мин. При резервацията на билета обаче може да бъде поръчано и специално ястие. Economy Premium билетът носи автоматично 150% от милите на всеки полет в програмата OK Plus.
Пътниците в Economy класата получават стандартните услуги и комфорт. Чекират се на редовните гишета, като времето не е повече от 15 мин. Economy самолетният билет гарантира 100% от милите на съответния полет за OK Plus.
Предимството на Value Special класата е единствено ниската цена на самолетния билет, който обаче носи само 50% от милите на съответния полет за OK Plus.

 

Frequent flyer програмa

OK Plus

Картите на програмата OK Plus са членска, след това сребърна, златна и платинена. Пасажерите печелят мили с всеки полет на CSA, авиокомпаниите от алианса SkyTeam или други партньорски авиолинии. След като се достигнат различните нива, милите може да бъдат обърнати в различни награди. Най-търсената от тях са бонус-билетите, които може да се използват за полет на CSA, Aeroflot, Aeromexico, Air Europa, Air France - KLM, Alitalia, Continental, Copa Airlines, Delta Air Lines, Kenya Airways, Korean Air, Northwest, Air Malta и China Airlines. Това на практика може да Ви заведе до всяка точка на света. Другите възможни награди в рамките на OK Plus са повишаване на класата в бизнес класа, право на допълнителен багаж, почивки, достъп до салони на летища, урок на Airbus 320, Boeing 737 или ATR симулатор, полет с балон, кола под наем.


OK Plus Corporate

Корпоративната програма за редовни пътници се казва OK Plus Corporate и има пет основни предимства. Първото е - естествено - намаляване на фирмените разходи за пътуване на служители (заради спечелени бонус билети). Членството в програмата е напълно безплатно. Спечелените билети могат да бъдат използвани и като подарък към служители или партньори на съответната компания. Ако служителите и самата фирма са членове на frequent flyer програмите на CSA, милите се записват и в OК Plus, и в OK Plus Corporate сметките. Самата корпоративна сметка и натрупаните в нея мили пък лесно може да се управляват онлайн.

 

Jetsters Club

 е насочен към най-малките пасажери на възраст между 2 и 15 години и предоставя различни забавления и игри за тях.

С Frequent flyer картата на CSA събирате точки от полети и с другите авиокомпании в алианса.

 

 

« обратно

 

 

От Dilyana Georgieva

обновена 08.2020
иконка иконка
Използваме бисквитки, за да се уверим, че Ви предлагаме най-доброто потребителско преживяване на сайта ни. За повече подробности прочетете тук.